niedziela, 25 września 2016

Tim Burton`s sunday

Lubicie filmy Tima Burtona? Bo na pewno je znacie. Któż nie zna: "Edwarda nożycorękiego", "Alicji w krainie czarów", "Soku z żuka", "Gnijąca panna młoda", "Mroczne cienie' - mój ulubiony, czy "Duża ryba"...
W ramach niedzielnego relaksu z X Muzą, odświeżyliśmy sobie obrazy Burtona.
Tim Burton nie dość, że często obsadzał w swoich filmach aktorów, których warsztat bardzo cenię, to jeszcze często bohaterów ubierał w pewien charakterysyczny sposób.


Poznajecie to? Te paski? Zaczęło się od tego, że kupiłam skarpety w paski, na dodatek z kokardkami z zewnątrz (i kompozycja od czapy, ale a`la Tim Burton, i nieustający powód do smiechu - reakcja moich domowników)
Ale to "a`la Burton" mnie zaispirowało. I tak oto paski nie w marynistycznym stylu, ale timowoburtonowskim stały się myślą przewodnią mojej niedzielnej kreacji.












Smaczkiem mojej dzisiejszej stylizacjiakcenty w paski: na "odjechanych" skarpetach i na bluzce, i świetne drzwi w abstrakcyjne wozry.

Bluzka - nn.
Spodnie - F&F.
Skarpety - nn.
Kurtka - Pretty Girl, dawna kolekcja
Buty - nn.
Rękawiczki - Wolf, moda motocyklowa.

Zdjęcia - by M.

4 komentarze:

  1. Filmy Tima Burtona.. Wzrosłem na nich. Batman z niezapomnianą kreacją Jacka Nicholsona, czy mój ulubiony Sweeney Todd: Demoniczny golibroda z Fleet Street. To istne dzieła kinematografii które na zawsze wpisały się w historię kina. Stylizacja bardzo udana, luźna i lekko mroczna, jak kostiumy do Soku z żuka. Co przyznałby pewnie sam mistrz Burton. Liczę na dalsze inspiracje wywołane wielkimi twórcami kina, a tu pole do popisu jest ogromne. Wyobraźmy sobie stylizację na Łowcę Androidów, Ridleya Scotta, czy postać z Gwiezdnych Wojen, Georga Lucasa.. To byłoby dość ciekawe. A tymczasem pozdrawiam i zachęcem wszystkich do Burtonowskich niedzieli, każdy znajdzie coś dla siebie z jego twórczości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. kiedyś już skorzystałam z "mody" Gwiezdnych wojen :D Ale to były niecodzienne warunki.
      Natomiast ta stylizacja jest jak najbardziej użytkową i jedynie inspirowaną sznytem burtonowskim.
      I kto by pomyślał, że kino ma tak wielowymiarowy wpływ na swoich odbiorców...

      Usuń
  2. ...bardzo fajna stylizacja ...prosta i zarazem elegancka. ..

    OdpowiedzUsuń